تفاوت سیستم ما با بازاریابی شبکه ا ی

تفاوت سیستم ما با بازاریابی شبکه ا ی (نتورک مارکتینگ)

معایب نتورک مارکتینگ

۱-اولین ایراد بزرگ در سیستم بازاریابی شبکه ای بازاریاب مجبور است که برای فعالیت و شروع کار  از سرمایه خود حتما خرید کند سپس به مشتریان بفروشد. حال اگر توانست به مشتریان خود بفروشد که مقداری سود کرده است اما اگر نتوانست محصولات را باید خودش استفاده کند و این یعنی ضرر مالی …

در حالی که این روش نقض تعریف بازاریاب می باشد : بازاریاب فردی می باشد که فقط واسطه بین تولید کننده یا پخش کننده  و خریدار می باشد بدون آنکه خود هزینه ای کند . اما در سیستم نتورک مارکتینگ بازاریاب خود در واقع مشتری و خریدار می باشد .

۲- در نتورک بازاریاب مجبور است حداقل در هر ماه خریدی داشته باشد.

۳- در نتورک بازاریاب مجبور است زیر مجموعه بگیرد. 

۴- میزان پورسانت در سیستم نتورک بسیار کم می باشد طی محاسباتی که انجام شده است و تجربیات برخی از همکاران که در سیستم بوده اند بازاریابی که سه میلیون تومان خرید کند میزان پورسانتش نهایتا بشود ۱۰۰ هزار تومان اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم. خواهیم دید که بازاریاب نتورک مارکتینگ بعد از این همه تلاش و زحمتی که کشیده تا سه میلیون محصول بفروشد و وقتی که برای فروش گذاشته است نهایتا پورسانتش صد هزار تومان خواهد بود و آن هم خرج هزینه پست محصول کرده و همچنین هزینه کرایه و بنزین برای رفتن به جلسات متعدد آموزشی شده است و در عمل خواهیم دید سودی که نداشته بلکه ضرر مالی هم داشته است.

۵-بازاریاب شبکه ای برای اینکه هر محصول خود را بفروش برساند باید حضوری به گفت و گو با مشتری بپردازد تا بتواند آن را قانع کند که خرید کنند. و قطعا پس از مدتی خواهیم دید که اطرافیان هم خریدی نمیکنند یا دیگر نیازی ندارند. و به مرور مشتریان خود را از دست خواهد داد.

۶- تنوع محصول بسیار کم می باشد مختص به محصولات بهداشتی و آرایشی یا دسته بندی خاص دیگری است.

۷-مسولیت بی کیفیت بودن محصول مستقیما با بازارباب می باشد .

۸-پورسانت ها  با امتیاز محاسبه می شود و ضرب و تقسیم و … می شود که خود انیشتن اگر تو سیستم نتورک بود هم نمی دانست چگونه پورسانت محاسبه شده است . نهایتا می گویند این مبلغ پورسانت شما می باشد شما هم به هیچ عنوان نمی توانید اعتراض کنید  چون نمی دانید چگونه محاسبه شده و…..

۹-تسویه حساب و پرداخت پورسانت فقط یک بار در ماه

۱۰- در صورتی که بازاریاب نتورک مارکتینگ تصمیم به انصراف از فعالیت در نتورک کند. خیلی و بیش از حد اصرار می کنند که از سیستم خارج نشوید و ممکن است به جاهای برسد که ……….

تمامی معایب بالا از گفته های برخی از همکاران ما می باشد که قبلا در سیستم نتورک مارکتینگ فعالیت های طولانی داشته اند.

معایب های زیاد دیگری هم دارد که ما به بارزترین آن اشاره کرده ایم.

ما نمی خواهیم که شرکت یا سیستمی را تخریب کنیم و سیستم خود را بالا بکشیم بلکه این موارد گفته شده موارد بارز و مشخصی است که هر فردی که در سیستم نتورک باشد می داند .

اما در سیستم ما:

۱- شما بعد از فعالیت در سیستم ما به هیچ عنوان لازم نیست از جیب خود سرمایه گذاری کنید و محصولی را بخرید.

۲- هیچ اجباری نیست که حتما فروش داشته باشید و شخص یا افرادی به شما فشار نمی آورند.

۳-تنوع محصولات زیاد می باشد.

۴- وسعت فعالیت شما زیاد است میتوانید به هر شخصی در هر نقطه ی ایران به صورت غیر حضوری محصول را بفروشید .

۵-شما لازم نیست مرتب در جلسات و کلاس های مختلف شرکت کنید.

۶-شما صاحب یک سایت فروشگاهی کامل و یک اپلیکیشن مخصوص خود هستید که ویترین محصولات را به مشتری خود نمایش می دهید و لازم نیست برای هر محصول توضیح دهید.

۷- هزینه تحویل به مشتری ، دریافت مبلغ محصول ، هزینه پست ، پشتیبانی محصول و … با شما نیست بلکه به عهده ما می باشد.

۸-پورسانت ها واضح و مشخص است که چه محصولی چه قیمتی دارد و چه مقدار پورسانت دارد.

مثال : در مدیریت فروشگاه مشخص می باشد محصول X   قیمت ۵۹ هزارتومان  – پورسانت شما ۷ هزار تومان

۹-تسویه حساب هفتگی و منظم

۱۰- هیچ اجباری نیست که در سیستم ما بمانید هر وقت و هر لحظه تصمیم گرفتید که از همکاری با ما انصراف دهید هیچ گونه اصرار و اجباری نیست و حتی نیاز نیست به ما اطلاع بدهید ضمن اینکه برای همکارانی که در طرح اختصاصی ثبت نام کرده اند این مزیت را در نظر گرفته ایم که در صورت انصراف اگر تمایل داشته باشند دامنه خریداری شده را به سایتی که معرفی میکنند لینک می دهیم .

۱۱- در این سیستم در صورت تمایل فقط مجاز به گرفتن زیر مجموعه تا یک سطح می باشید که حالت هرمی پیدا نکند. این روش هم برای درآمد بیشتر همکاران در نظر گرفته شده است.